Tekniska spec.

img61.jpg

Fakta:

Löa:                 8,90 m
L.v.l.:               7,05 m
Bredd:             2,93 m
Djupgående:   1,65 ca
Ståhöjd:          1,85 m
Deplacement:  3,0 ton ca
Kölvikt:            1,45 ton (järnköl) + blybulb
Motor:              Inombordsmotor Yanmar 8 hk. Rak axel. Foldingpropeller.

Rigg:                7/8 del
Storsegel:       18,3 m2
Fock:               15,1 m2
Genua 1:         27,2 m2
Genua 2:         20,1 m2
Genua 3:         14,2 m2
Spinnaker:       67,0 m2
Masthöjd:        ca 14,5 m
Mast stående på rufftaket    

Konstruktion: Skrov av enkellaminat. Däck och rufftak i sandwichkonstruktion. Plastade skott och kölbalkar.
SRS-tal:             1,078
Innanpåliggande roder
Antal kojplatser: 6
Ruffhöjd:        1,85
Konstruktör:    Jan Becker

Bakgrund:

Mamba 29 presenterades i början av 1980-talet då den tillverkades av BK Marin AB. Senare tog Mamba Boats AB i Forshaga över tillverkningen och såldes då av Beckerbåt på Lidingö fram till 1989 då tillverkningen slutade.

Inredningen:

Direkt till babord om nedgångstrappan finns navigationsplats. Till styrbord finns en stickkoj som rymmer två personer. Salongen består av en U-formad soffa till styrbord. Längs babordssidan finns pentry med dubbla diskhoar. För om salongen finns toalett till styrbord med utdragbart handfat och garderob till babord. Traditionell förpik med två kojer.

Mamba 29 har en exklusiv träinredning, vilket är ovanligt i denna storleksklass. Det finns nästan ingen synlig basinredning (endast under handfatet). Det är en rymlig båt med separat toa, stort pentry och akterruff (dubbel stickkoj). Ståhöjden i salongen är 1,85 m.

img-7999.jpgimg-8029.jpgimg-8062.jpgimg-7998.jpgimg-7986.jpg

 img-6873.jpg
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)